Jedna z nejlepších bondovek vůbec s jednou z nejlepších bondgirl vůbec (osobně mám Rigg na samotném vrcholu žebříčku:-)). A v rámci celé série také revoluční bondovka (podobně jako o padesát let později NTTD – decentní vypůjčení si hudebních motivů právě z OHMSS rozhodně není náhoda), která dokázala, že značka může pokračovat i bez účasti Conneryho, což v době premiéry zdaleka nebylo jisté a proto na jednu stranu snaha ujistit diváky o tom, že tohle je pořád ten samý – starý, dobrý – Bond (Lazenby si v kanceláři prohlíží „své věci“ z Conneryho bondovek v šuplíku) a na druhou stranu pokus o nadsázku (vtípek s hláškou „This neverhappened to the other fella“), kterou EON střílel do vlastních řad.

Paradoxně spousta přelomových novinek (odchod ze služby, svatba, smrt novomanželky) nevzešla z Cubbyho a Saltzmanovy snahy se změnou hlavního představitele přepracovat sérii od základů, ale pochází přímo z předlohy (film se na poměry bondovek až překvapivě věrně drží Flemingovy knihy). Jen jsem nikdy nepochopil, proč tehdy záměrně zbourali Flemingův příběhový oblouk s honem na Blofelda („Blofeld trilogy“) a po Thunderballu přehodili OHMSS s You Only Live Twice, což následně museli dost nedůstojně a uspěchaně zachraňovat v úvodu Diamonds Are Forever.

Lazenby sice postrádá Conneryho charisma, ale když se vezme v potaz, že tady bojuje na více frontách současně (specifika postavy, snaha jít vlastní cestou a nekopírovat Conneryho a prapodivný „dress code“ s kiltem a volánky, který z Bonda v OHMSS dělá mírně směšného modelingového panáka), tak se hlavní role zhostil se ctí a s překrásnou (současně emancipovanou) Rigg spolu mají vynikající chemii a nemám problém uvěřit, že kvůli ní Bond ztratil hlavu (byl bych na tom stejně:-)). Kdyby tehdy dostal šanci (respektive ji dobrovolně nezahodil), tak věřím tomu, že v dalších filmech by díky načerpaným zkušenostem šel jeho herecký výkon nahoru (tak jako Conneryho v From Russia with Love a Goldfingerovi).