K tomu rozpočtu – TL byl prý opravdu první film, u kterého studio “přiznalo” rozpočet nad 100m. Doteď si pamatuji obálku Cinemy s podtitulem “akční ohňostroj za 120 miliónů dolarů”. T2 oficiálně stál 94m. Opět v Cinemě byl dokonce rozpis rozpočtu – 34m produkční náklady, 17m speciální efekty, 12m pro Arnolda (z toho 7m v podobě bizjetu), 6m pro Camerona, 1m pro Hamilton, 10m práva na pokračování (z toho 5m Cameronově bejvalce Hurd), 10m úroky a 4m další výdaje. Ale věřím tomu, že v reálu se nad 100m dostali, ale v té době se ještě neodvážili prolomit psychologickou bariéru přiznat náklady nad 100m na film, to až s TL. Jinak k samotným TL. Ten film má imho dost problém s dramaturgií, stejně jako SE verze T2, i když tam to není tak markantní. Celá sekvence mezi honičkou s koněm a únosem z hotelového pokoje je sice zábavná, ale vypadá jako z jiného filmu a prospělo by jí zkrátit alespoň o čtvrt (ideálně půl) hodiny. Vždy mi připadalo, že po útěku Pouštního pavouka (“protože to zní hrozivě”:-)) ze střechy hotelu se má divák přepnout z napínavého akčňáku, proloženého humornými vložkami na rodinnou taškařici/vztahovku (ve které Arnold vymýšlí složité plány, jak zjistit, zda jej Curtis podvádí, namísto toho, aby z Paxtona obratem vymlátil i to co neví), aby o hodinu později opět přepnul na napínavý akčňák (ve kterém se hraje o životy rukojmí, atomovku a především život jeho dcery) a zůstal v něm až do excelentního finále s Harrierem. Podtrženo, sečteno jsou ale TL pořád top film a to nejen v rámci 90. let.