Notorický béčkař Neeson a notorický rutinér Hensleigh vrací úder v podobě sequelu, o který se nikdo neprosil. Mistrova kariéra se už drahně let ubírá v podstatě jen dvěma směry. Buď natočí vcelku obstojný žánrový kousek, kterým se pokusí publiku dokázat, že ani ve svém pokročilém věku nepatří na filmovou skládku. Nebo natočí zoufalé žánrové béčko, kterým všem mimo fanouškovskou obec potvrdí, že na filmové skládce měl skončit už před lety. Jako v tomhle případě.

V jakém stylu se bude tahle historka z himalájského prostředí (fajn nápad) se správně badass poskokem hlavního záporáka v dámském provedení (poslední fajn nápad) odehrávat, naznačí už dovolenkový horolezecký úvod, ve kterém stařík Neeson (respektive jeho body double, protože veškeré „kaskadérské“ záběry na hlavní hvězdu se nepřekvapivě snímají zády ke kameře) svými ekvilibristickými kousky strká do kapsy Cruise v nejlepších letech z úvodu dvojky M:I:-). Přičemž celé to vypadá jednak lacině a jednak nepřesvědčivě. A se zbytkem filmu to není o moc lepší, právě naopak.

Naprosto triviální příběhová linka se obejde bez jakéhokoliv překvapení, zato v ní nechybí dojemné flashbacky se zesnulým bratrem, které mají znázorňovat citové rozpoložení hlavní postavy, ale ve skutečnosti jen zdržují děj. Akce nestojí za řeč jak stran choreografie, tak technického zpracování. Neeson sice v průběhu děje dostává neustále do těla, ale v rámci jeho účinkování v soubojích jeden na jednoho nevypadá nijak zvlášť uvěřitelně (a to až do takové míry, že některé záběry působí, jako by se sem zatoulaly z připravované předělávky The Naked Gun:-)). Reputaci filmu nevylepšují ani podivné střihové přechody (časově náročná oprava autobusu je v plném proudu a zčistajasna je hotovo a může se nasedat – podobných rázných utnutí děje je ve filmu hned několik) naznačující, že se ve střižně asi dost zkracovalo.