Na jednu stranu tradičně vynikající Crowe, který charisma rozdává na potkání a v roli obtloustlého maniakálního egoisty, který vzbuzuje současně sympatie, lítost, odpor i posměch, si krade celý film pro sebe (přestože zdaleka nedostane tolik prostoru, kolik by si zasloužil) a výborné produkční hodnoty (navzdory nepříliš honosnému rozpočtu). Na druhou stranu tradičně nepřesvědčivý Malek, který opět dokazuje, že jeho herecké schopnosti naráží na limity kdykoliv předvádí někoho jiného než frontmana nejmenované kapely a mírně rozpačitá snaha tvůrců bojovat na více frontách současně.

Předlohu neznám, takže nemohu posoudit, nakolik narativ funguje v knize, ale v adaptaci se Vanderbilt nemůže celý film rozhodnout, zda točí psychologický thriller o komplikovaném vztahu dvou protikladných charakterů, ve kterém se řeší kontrast přátelského vystupování a zločinných skutků padlého prominentního nacisty, ideologie, manipulace, koncept banality zla a podobné záležitosti, nebo soudní drama mapující historickou událost, ve kterém se zkoumá jak morální, tak právní odpovědnost osob na lavici obžalovaných za doprovodu pohotových dialogových výměn a právnických kliček.

A tak pro jistotu ve filmu vystřídá obě polohy, čímž ve výsledku oslabuje obě roviny vyprávění, protože ani v jedné z nich nejde dostatečně do hloubky. Crowe v průběhu psychiatrických sezení nedostane šanci naplno ukázat obě stránky své osobnosti (otec od rodiny a vlastenec plnící rozkazy vs fanatický nacista s krví nespočtu obětí na rukou), zároveň během samotného procesu není prostor na detailnější vykreslení jeho nabubřelého chování a charakteru (primadona, egoista, manipulátor), ostatní neméně zajímavé historické figury z řad obžalovaných nacistů jsou pak v ději vyloženě do počtu.

Nicméně jakmile v rámci soudního tribunálu dojde na očekávaný křížový výslech s hlavním aktérem a Crowe rozehraje se Shannonem a následně Grantem konverzační hru na schovávanou v nepřesných překladech a neprůhledné nacistické mocenské hierarchii na pozadí výmluvných dokumentárních záběrů z koncentračních táborů, tak se začnou dít věci. Herecké výkony zmíněné trojice, napětí, atmosféra, slovní přestřelky, výpovědní hodnota, to vše funguje na výbornou. Kdyby se ovšem Vanderbilt ve filmu plně soustředil buď na vztahovku nebo přelíčení, dopadlo by to celé ještě o kus lépe.