Cronenberg po nepříliš přesvědčivé zastávce u fanoušků obskurní chirurgie bohužel nadále hledá svou dlouho ztracenou formu a nenašel ji ani v případě nejnovější zastávky u fanoušků obskurního pohřebnictví. Dopadlo to sice o kousek lépe než posledně, zejména díky tomu, že to není od začátku až do konce nesmyslná a hlavně nudná přehlídka wtf momentů, ale mistr tady opakuje stejnou chybu jako v předchozím počinu – originální premisa není rozvedena do originálního děje.
Přitom zpočátku to vypadá tak nadějně. Komorně podaná záhrobní hi-tech detektivka totiž nese všechny typické znaky mistrovy tvorby. Extrémní body fetišismus (tentokrát v docela umírněné formě) si podává ruce s erotikou (nebo alespoň explicitní nahotou), biologie se prolíná s technologií (pochopitelně nesmí chybět největší soudobý strašák v podobě zlovolné umělé inteligence:-)), z psychologického dramatu (truchlení na pozadí bizarního (živého/mrtvého/slepého:-)) milostného čtyřúhelníku) se přepíná do politického thrilleru (detektivní pátrání zahalené sítí intrik a konspirací) a zase zpátky v doprovodu nepostradatelného sociálně-kritického komentáře (korporace, geopolitika, atd.).
S postupující stopáží se to ale Cronenbergovi začne rozpadat pod rukama. Po příběhové stránce se film točí v kruhu (nepříliš zajímavý děj nedokáže ničím překvapit, tedy kromě postupně na sebe vršících roztodivných dějových zvratů, které s každým dalším „šokujícím“ odhalením dávají čím dál tím méně smysl:-)), detektivní rovina je znenadání vyřešena ve stylu deus ex machina (tajně pořízená usvědčující nahrávka), ústřední nápad s hi-tech rubáši/náhrobky slouží jen k odstartování hlavní zápletky a dál se již ve filmu nijak neřeší, stejně tak vedlejší linka s manipulativní virtuální asistentkou bohužel nikam nevede a závěrečná pointa/ne-pointa přináší namísto odpovědí jen další sadu otázek.
Filmu příliš nepomáhá (právě naopak) ani kombinace pomalého tempa, absence atmosféry, nevzrušivého OST a nadměrné stopáže. Bizarní snové pasáže s tělesně se rozpadající manželkou se povedly a casting podává slušné herecké (a pokud nejde o digitální/body double záskoky, tak v případě Cassela a především nestydy Kruger jako náhradnici za původně obsazenou nestydu Seydoux i fyzické:-)) výkony, ale to je tak vše. Nedivím se, že od toho dal Netflix ruce pryč.