Tak zaplněné kino (na úrovni předpandemických dob) jako v případě Aliena (plex v OVě o víkendu v TDL sále) jsem letos zažil jen u dvojky Dune a před měsícem u D&W, jinak co projekce (hollywoodského blockbusteru v populárních žánrech, animáky nepočítám) to pusto prázdno bez ohledu na den v týdnu, čas promítání a výběr sálu (obvykle tak do 20 lidí v sále max). A jak tak koukám na rezervace míst na další dny, tak velký zájem nepolevuje, wow:-).

Nechápu (tahle značka po Covenantovi nebyla úplně v nejlepší kondici a navíc rezonuje především u staršího publika, plus kampaň stran rozsahu nebyla nic extra), ale o to více tleskám. Na původně stream only projekt bez velkých (vlastně jakýchkoliv) hvězd před i za kamerou a kdovíkolikátý sequel po dlouhé přestávce zároveň to je parádní výsledek:-). O jistém překonání tržeb „prémiového“ Covenanta ani nemluvě.

Po akvizici Foxu jsem bil na poplach a obával se prznění milovaných značek lacinými zmetky z pásové výroby, ale musím férově uznat, že hamižný moloch Disney prozatím točí kvalitnější příspěvky do série (Aliena a Predatora) než moje nejoblíbenější studio v Hollywoodu (#vzpominkyzustanou) v poslední dekádě své (plnohodnotné) existence, wow:-).


Další sequely jsou jistota i kdyby Romulus překonal jen Covenanta a skončil někde okolo 250 mega. Cokoliv film zvládne trhnout v kino distribuci je jen bonus (mínus náklady na kampaň) k tomu, s čím kravaťáci prapůvodně počítali při uvedení na streamu. A vzhledem ke všeobecně kladnému přijetí filmu se dá důvodně předpokládat, že na streamu to sklidí podobná (možná i vyšší, protože imho o něco silnější značka) numera zhlédnutí jako Prey, kterému další filmy bez problémů odklepli. A to pomíjím prostý fakt, že Disney nekoupil Foxe, aby se na jeho značky prášilo v archívu a vydělávalo se jen na katalogovkách:-).


Tak při druhé projekci Aliena týden po premiéře už byl pokles zájmu na počtech diváků znát (a navrátila se obvyklá postpandemická meta ne více než 20 lidí v sále). Po všeobecně pozitivních dojmech jsem navzdory „spotřebnímu“ žánru doufal, že film po fanoušcích, kteří se nahrnuli na premiéru, podrží ve stejné míře dál i běžné publikum, ale při tom rozpočtu a současné tržební mizérii v kinech, je to parádní úspěch už teď a to film ještě čeká spanilá jízda na streamu. Pár filmům se v kinech vedlo překvapivě dobře i po jejich vydání na streamu, nedivil bych se, kdyby to byl i tenhle případ.