Když pominu nějaké jednorožce typu Oppenheimera, tak historické filmy od pandemie netáhnou a je fuk, jaké mají téma/dobu, formu (popcorn/art), hvězdy, rozpočty a marketingovou masáž. A odvážil bych se tvrdit, že čím dál do minulosti se jde, tím je to tržebně horší (TLD, Napoleon, Woman King, Northman, Green Knight, Three Musketeers, ehm, Medieval:-)).
Gladiator je moje srdcovka, lupeny do IMAXu dávno zakoupeny, sequelu (jako všem dobovkám) přeju každý dolar/jüan a kdyby se tady podařilo něco podobného, jako se stalo původnímu filmu (obrodit žánr a znovunastartovat divácký zájem o historické látky v kinech), tak by to byla naprostá paráda, ale dokud se neprokáže opak, tak pochybuju, že se podaří zopakovat tržby jedničky, natož dosáhnout na nějaká výraznější numera přes půl miliardy. Kéž mě Scott vyvede z omylu.
Nejsem moc rád, že jsem se s tržbami Gladiatora trefil (jednička překonána nebude, natož nějaké výdělky nad půl miliardy), na druhou stranu jsem moc rád, že to neskončilo absolutní blamáží (jako u mnoha jiných historických žánrovek) a Scottovi se podařilo dostat z pokladen kin překvapivě slušnou sumu (obával jsem se, že v nejlepším případě se tady bude končit někde okolo Napoleona, v nejhorším někde okolo TLD).
Jistě, z celkového pohledu (započtení nákladů na produkci a kampaň) to je finanční průser, ale na poměry podobných epických (kostýmních) dobovek a s ohledem na změny diváckých návyků po pandemii je to zdaleka nejlepší výsledek v rámci hollywoodské produkce (Oppenheimer je totální výjimka z pravidla) za poslední pětiletku (od 1917, u kterého to navíc prodával zejména ten netradiční one-shot). Snad dvojka půjde ve stopách jedničky a posbírá spoustu dukátů na streamu a kravaťáci odklepnou Scottovi i tu slíbenou trojku:-). A nebo nějaký jiný dobový spektákl za 200 mega:-).