Cry Macho bohužel nedopadl tak úplně podle představ, takže kudos WB (za tu paralelní premiéru na streamu to mistrovi docela dlužili) a hlavně Eastwoodovi za to, že rozlučkou s kariérou (pokud to tak skutečně bude, aneb nikdy neříkej nikdy:-)) bude nakonec jiný projekt a podle traileru to vypadá, že by to mohlo být „odcházení“ ve velkém, respektive komorním, ale hodně příjemném, stylu.
Casting je fajn (Hoult posledních pár let sympaticky střídá popcornovky s ambicióznějšími kousky, aneb vydělávání na nájem s budováním reputace), soudní drama s thrillerovými vsuvkami je taková osvědčená žánrová sázka na jistotu a Eastwoodův tradiční old school přístup k filmařině je pokaždé osvěžující změna v záplavě všech značek, pokračování, předělávek a pásové výroby okolo a tady tomu snad nebude jinak.
Ryze pragmaticky to vlastně chápu, soudní dramata (jako spousta dalších žánru) v kinech v dnešní době moc netáhnou a investice do distribuce a marketingu se rovná jen dalšímu navyšování dluhu, ale na „umělecké“ úrovni to je pěkná podpásovka (hádám, že při podpisu dealu Eastwoodovi výslovně zaručili premiéru v kinech, jinak by do projektu vůbec nešel), zvlášť když podobným způsobem předem potopili i Cry Macho (o moc lepší výsledky by to i bez souběžné premiéry na streamu nemělo, ale jde o princip – takhle se k legendě jako je Eastwood přistupovat prostě nemá:-(). Škoda, že po kauze s Johansson si tyhle „agilní“ praktiky studia ve smlouvách důkladně ošetřila a napadnout to u soudu je asi předem ztracená věc.
Však ano, proto jsem psal, že po Black Widow to jistě mají smluvně podchyceno a Eastwood s tím nic neudělá. Sice to původně měl být údajně stream only projekt a Eastwood asi dostal příslib jen omezeného uvedení v kinech (je to stará škola, tak se mi nechce věřit, že by s kompletním vynecháním kina souhlasil), kvůli kvalifikaci pro nominace, ale když už se po pozitivních testovačkách rozhodli film poslat do běžné distribuce a pak najednou zase ne a do soutěže film (dost možná) ani nepřihlásí, tak je to vůči němu přinejmenším ostuda (když už ne plivnutí do ksichu).
Starý dobrý Eastwood vrací úder, aneb neokázalé a příběhově nekomplikované, ale poctivé soudní drama, natočené v příjemném old school stylu. Pokud tímhle kouskem Eastwood opravdu uzavře svou kariéru, tak jsem s jeho odcházením do západu slunce naprosto spokojen, jelikož reparát za nepřesvědčivý Cry Macho byl splněn na jedničku. Škoda, že se přeskočila finální debata mezi porotci před vynesením rozsudku (prostor na závěrečný vyhrocený konflikt/klimax tam ještě byl), jinak ale jedna velká paráda jak před kamerou, tak za ní.