Dvojka, bohužel, dojíždí hlavně na scénář (dobře, ještě na přehrávajícího Scotta, no:-)). Jednak si u jedničky lidi stěžovali, že děj je moc složitý a nechápou ho a proto se Cruise rozhodl, že dvojka bude pravý opak (Cruise něco takového přímo řekl) a imho zašel až moc daleko a jednak se během produkce dost přepisovalo (prý se začalo točit bez kompletního scénáře) a celé finále je v podstatě improvizace, což je na filmu imho poznat.
Jestli si dobře vzpomínám, tak původně měl film končit velkou honičkou v ulicích Sydney (Cruise se měl se Scottem porvat na střeše jedoucího auta nebo něco takového), město jim ale nakonec nedalo povolení. Takže přišli s nápadem porvat se na pláži a museli přepsat/dopsat i část, jak se na tu pláž vlastně dostali:-).
Akce je ale jinak i na dnešní poměry top (prostě Woo) a Zimmerův OST je parádní (jeden z mých nejoblíbenějších vůbec). Plus dvojka M:I byl úplně první film, který jsem v kině viděl v 5.1ch, takže v mém případě pracuje i citová angažovanost.
A v neposlední řadě – jen díky nepopulární dvojce M:I skončil Wolverine nakonec u Jackmana a to se počítá, ne:-)?
Stran toho verbování režisérů to platí nejen pro jedničku a trojku, ale i pro obecně neoblíbenou dvojku. Kdoví jak by to dopadlo, kdyby se Cruise na tak dlouho nezasekl s Kidman u Kubricka. Cruise znal Wooovu HK tvorbu a hodně se mu líbil Face/Off (aby ne:-)), takže když padl původně zamýšlený Stone (jeho pitch byl tedy fakt síla – doporučuju vygooglovat:-)), tak byla volba vcelku jasná. A tak jako u Face/Off se mu nelíbilo původní sci-fi zasazení a nechal přepsat scénář do současnosti, tak u dvojky pro změnu souhlasil s režií pod podmínkou, že nenatočí „další Mission: Impossible“, ale film Johna Woo. Což se i stalo:-).
Jinak ať už si o dvojce myslí kdokoliv cokoliv, rozhodně taktéž stojí za rozbor, protože u ní se během produkce naopak pokazilo prakticky vše co šlo (průtahy s natáčením kvůli špatnému počasí, neustálé přepisování scénáře přímo na place, improvizované finále kvůli problémům s magistrátem v Sydney, producentský tlak Cruise na členy štábu, atd.).