Old fashion style, baby:-). Žádné F-35, drony, AI nebo AR helmy na palici, prostě zavolejte strejdu Mavericka a ten vám ukáže, jak se to dělá. Tohle bude pro fanoušky 80s a 90s imho splněný sen a parádní jízda (me included:-)) a už teď závidím všem, kteří budou mít možnost ty záběry přímo z kokpitu vidět v IMAXu.


Když člověk u podobných pokračování po desítkách let dostane slabý kus, akorát se naštve, že tolik let doufal a čekal na pecku a dostal takovou blbost. Když dostane pecku (typu Fury Road nebo BR2049), tak se akorát naštve, proč to muselo trvat tolik let a kolik parádních pokračování už mezitím mohlo být na světě:-). Kéž by podobně dopadl napřesrok i archeolog, který se bojí hadů:-).

Recenze parádní a být distributorem, tak vyjednám práva, vytisknu na velkoformát, zalaminuju a vylepuju všude možně namísto tradičních promo plakátů:-).


Ve filmu má na bundě zpátky Japonsko i Taiwan, přesně jako v jedničce. Když se ten záběr objevil, okamžitě jsem si toho všiml a docela mě to (příjemně:-)) překvapilo. Od té kauzy s trailerem jsem o tom už neslyšel, takže jsem předpokládal, že je to (bez obou vlajek) hotová věc a ve filmu to tak bude.


To je právě ta pointa, o kterém jsem psal – vyrenderovat lze dnes cokoliv, ale v kolika jiných live action filmech za posledních pár let bylo něco takového (herci v letící/manévrující spárce a nikoliv před doklíčovaným/cgi pozadím) k vidění? Tady je to kouzlo právě v tom, že si někdo dal práci for real a je to na tom sakra poznat.

Stran technického/logického nitpickingu lze samozřejmě odepsat kdejaký film a TG:M není výjimkou. Pro mě je mnohem podstatnější, že je tady konečně po dlouhé době velkorozpočtový film, který je oslavou/poctou letectví, než třeba pitvat, že F-35 nemá spárku a proto ji filmaři nemohli použít, ale ve filmu to zdůvodňují jakousi tezí o ne/funkčnosti GPS v údolí (s přímým výhledem na oblohu), přestože výkonově, doletem, nosností, RCS, atd. je před F/A-18E/F.


Počkej, myslíš ten samý Top Gun, ve kterém lítají F-5 nabarvené na černo a říkají jim MiG-28, Maverick s Goosem při letu na zádech letí kokpitem asi metr od kokpitu „MiGu“, při průletu kolem věže Maverick provede s forsáží barrel roll (za což by v reálu vracel křidélka) a instruktáže se provádí v hangáru (ideálně s kovbojským kloboukem na hlavě):-)?

Plno blbostí je i v jedničce a já si ji navzdory tomu dokážu skvěle užít a totéž platí o dvojce. V Hollywoodském blockbusteru pro masy hledám primárně potěchu pro první signální, napětí, emoce a celkově zážitek, což oba filmy plní skvěle, takže za mně je mise splněna:-).


Pozitivní první reakce potěší vždy a u všeho (a zvláště u čehokoliv od Cruise:-)), otázkou jen je, jak moc se protíná, do jisté míry specifické, publikum na conech s běžným průměrným diváctvem v kinech. V tomhle případě doufám, že zcela maximálně.

A kardinální otázka na závěr – jakou vlajku bude mít Cruise na bundě namísto Taiwanu:-)? V post-produkci se digitálně zpětně upravuje kde co, takže hlasuju pro modrožlutou:-).