Garlandův pokus o druhou Mother! (kterážto se mi dost líbila), na rozdíl od opusu Aronofskyho ovšem s o dost horšími herci, s výrazně horšími triky (tak levné/mizerné cgi jsem už dlouho neviděl) a nudnějším/prázdnějším dějem. Má to pěknou kameru a lokace, plus milosrdnou stopáž a to je asi tak vše, čím mne Garland oslovil, zbytek je jen bolest, slzy a křeč.
Kromě nicneříkajícího traileru jsem o filmu předem nic nevěděl a naivně jsem očekával něco na pomezí thrilleru, sci-fi a hororu. Bohužel zhruba po půl hodině nikterak smysluplného děje začalo klíčit mé neblahé podezření, že tady Garland „pojede“ úplně jinou ligu, plnou prvoplánových alegorií, rádoby chytrých podobenství a přehlídky nejrůznějších wtf momentů v míře větší, než velké a tím pádem stran dosavadního nezáživného děje to do konce filmu lepší už nebude. Takže jsem zbytek filmu jen útrpně čekal, kdy to Garland naplno rozjede (s čímž můj zájem o příběh spadne pod měřitelné hodnoty) a kdy se na scéně konečně znovu objeví mrtvý černoch, anžto jasná známka toho, že závěrečné titulky už nejsou daleko (a nepřekvapivě jsem se trefil).
Už minule u Annihilation jsme se s Garlandem zásadně nepotkali a s aktuálním počinem tahle „úspěšná“ šňůra pokračuje. Pokud za pár let vyrukuje s podobně progresivním Women a následovně provokativním Children, tak já už u toho s díky nebudu.