Filmová adaptace s Cruisem (přesněji řečeno první díl) se mi před lety dost líbila, což možná souviselo s faktem, že jsem předlohu nečetl (platí úspěšně dosud:-)) a tudíž tehdejší, dozajista oprávněná, kritika na ne-až-tak-vhodný casting hlavní postavy ze strany čtenářů Childových/Grantových knih tak šla úplně mimo mne. Teprve s nejnovější seriálovou adaptací, věnující se první knize o Reacherovi, jsem naplno poznal, jaká “svatokrádež” to pro jeho fanoušky výběrem zrovna Cruise asi musela být:-) Nicméně i po zhlédnutí série trvám na tom, že (zejména první) film je hodně fajn (i když v něm Reacher není ten úplně “pravý” Reacher, no):-).

Předně je v případě série tak potřeba vypíchnout pochopitelně Ritchsona, který je v hlavní roli naprosto parádní a pokud mohu (jako nečtenář) soudit, tak i přesný vůči předloze, protože svým výkonem a samozřejmě především svou nepřehlédnutelnou fyzickou konstitucí potírá všechny podstatné výtky, které se u filmu na Cruise snesly stran jeho zpodobnění titulního mohutného, inteligentního, spravedlivého a málomluvného hrdiny.

Pouze věrně působící (a dobře zahraná) hlavní postava by ale na dobrou sérii nestačila, ale zde naštěstí i všechny ostatní ingredience plní svou úlohu na výbornou. Od samotného napínavého detektivního příběhu, ve kterém divák odhaluje temná tajemství městečka a jeho obyvatel spolu s Reacherem pěkně pozvolna a po malých kouscích, přes dusnou atmosféru “starého dobrého Jihu”, plnou typických rednecků (ideální to lidský materiál pro někoho jako je Reacher:-)), po říznou a nekompromisní akci, které sice není nějak přehnaně moc (což je možná trochu škoda), ale když už nastane, tak funguje skvěle a celkově pomáhá “old school” pojetí série v nejlepším duchu akčňáků a thrillerů z 80s a 90s.

Díky chvályhodnému tvůrčímu rozhodnutí adaptovat jako první Childovu/Grantovu nejstarší knihu v sérii a nikoliv nějakou náhodně zvolenou, lze s úspěchem předpokládat, že v nadcházejících sezónách se pojede hezky chronologicky co jedna kniha, to jedna sezóna a vzhledem k dosavadnímu úspěchu série tak nezbývá, než doufat, že tvůrci nepoleví v kvalitě a diváci se dočkají tolika sezón, kolika to jen půjde.