Pokus o nový Interstellar (z výprodeje), který sice nemá stopáž tři hodiny jako nedostižný vzor, ale pocitově jako by měl ještě více:-) a na místo zábavného sarkastického robota má nezábavného filosofujícího pavouka.

Po zhlédnutí už chápu, proč z názvu filmu vyhodili referenci na domovskou kotlinu. Protože z tuzemských reálií a historie, vyjma jmen postav, vlajky, českého vesmírného telecomu (představa, že naše zemička disponuje nejen vlastním kosmickým programem, ale i mezihvězdnou telekomunikací, při vzpomínce na schopnosti zdejších operátorů, upřímně pobavila:-)) a jedné opery, toho ve filmu moc nezbylo. Bohužel i to, co zbylo, disponuje diskutabilní přidanou hodnotou.

Předlohu znám jen na úrovni synopse na wiki, tudíž netuším, jak dobře funguje psychologická/vztahová rovina mezi postavami v knize, ale ve filmu partnerská linka působí nevěrohodně (příliš dlouho trvá, než je odhalena pravá příčina rozkolu a jeho podstata je dost banální), “terapeutická” linka bezobsažně (značnou část děje se rozhovor s pavoukem točí jen v kruhu a Dano s naprosto uspávajícím hlasem tomu taktéž moc nepomáhá) a obě dohromady především utahaně a nepříjemně často nudně. Korunu marnému snažení pak nasazuje vypuštění depresivního konce (který mohl příběhu dodat jistou hloubku) a jeho nahrazení “psychedelickou” koláží vy-víte-odkud s připlácnutým happy endem.

Na Sandlerovi je patrné, že se herecky upřímně snaží, Mulligan je na tom stejně, audiovizuál se v několika scénách ukáže v dobrém světle a narazit v hollywoodském filmu na tuzemskou stopu pokaždé potěší, ale to je zatraceně málo.