Pohrobek předchozího vedení DC dopadl přesně dle očekávání, respektive jak naznačovaly rozporuplné trailery. Komiksová pecka ani náhodou (testovačky zase pro jednou kecaly), ale komiksová blamáž taky ne. Prostě další obyčejná komiksovka v řadě, jakých je za rok nespočet, s několika světlejšími a několika temnějšími momenty. Což platí i stran možností multivesmíru, tj. koho, co a jak ve filmu ukázat, jelikož DC nevyužilo šanci předvést Marvelu “jak se to má dělat” a oba konkurenční pokusy vyšly zhruba nastejno, tj. není to průser, ale zázrak taky ne.

V případě Keatona se naštěstí žádné znesvěcení ze strany tvůrců nekoná a Keaton se tady dočkal relativně uspokojivé a stopáží adekvátní rozlučky se svou postavou, přesto jsem doufal, že se předvede ještě v lepším světle (což jde na vrub čistě scénáře a nikoliv Keatona). To se ovšem bohužel nedá konstatovat o Shannonovi, který je ve filmu v podstatě jen do počtu. Supergirl je, jak se dalo tušit už z trailerů, zredukována na zbytečné deus ex machina vystoupení, což je škoda, protože ve filmu debutující Calle není tak marná, jak jsem se obával. No a pak je tady “faktor Miller”, který je v některých scénách vlastně docela fajn, ale v jiných – a není jich zrovna málo – je ve své typické poloze, tj. v lepším případě otravný a v tom horším rovnou nesnesitelný, v obou pak zoufale nevtipný.

Příběhově mít ve filmu Keatona v roli Batmana (geniální tah jak na projekt nalákat další fanoušky) a ukecat Cage jen na (vizuálně obludné) pár sekundové cameo, namísto toho, aby jeho verze Supermana v ději funkčně nahradila jinak nezajímavou Supergirl, když už se tedy vykašlali na Cavilla, je totálně promarněná příležitost (historku o Burtonově nerealizovaném projektu zná snad každý). Úplně stejně jako tomu bylo loni u Marvelu s angažováním Stewarta.

Rodinná linka je fajn, akce je nic proti ničemu, humor místy funguje, místy moc ne a místy absolutně vůbec (nepřekvapivě v tom má prsty především Miller), přičemž nejvtipnější (a to zdaleka) scéna v celém filmu je “dogfall” pod závěrečnými titulky, což pro tvůrce není moc dobrá vizitka a míra digibordelu je takový současný blockbusterový standard. Co však rozhodně vystupuje z řady je multicameo sekvence v tom multivesmíru, která má tak hrůzostrašnou kvalitu cgi, že to asi musí být nějaký tvůrčí záměr, jinak to snad ani není možné:-). Celkově sice slepá ulička, ale po většinu času poměrně ucházející ulička (hlavně kvůli Keatonovi).