Jakožto náhodný kolemjdoucí a nikoliv fanoušek značky, který se na předchozí filmy podíval jen kvůli Lawrence (a kromě dvojky toho následně litoval:-)), jsem do prequelu šel jen kvůli, náhoda tomu chtěla:-), Zegler s tím, že dozvědět se při tom, jak došlo ke vzniku turnaje a jak se z hodného/mladého Blytha stane zlý/starý Sutherland, bude příjemným bonusem k tomu. To první se ve filmu řeší naprosto minimálně, to druhé dost zkratkovitě a tudíž nedostatečně, ale Zegler naštěstí nezklamala, takže jsem nakonec dostal, pro co jsem si přišel.

Osvědčená kombinace young adult vztahovky a battle royale akce se tady rozrostla o muzikálovou west side story vložku (záhada, proč hlavní role skončila zrovna u Zegler, byla tímto rozřešena:-)) a ono to spolu kupodivu nejenže funguje, ale dokonce z uvedeného žánrového mixu hudební stránka vychází asi nejlépe. Songů je sice jen pár, ale všechny jsou až překvapivě fajn. Blyth v hlavní roli hraje solidně, ovšem nejzářivější hvězdou téhle show je rozhodně Zegler, která svým energickým výkonem táhne celý film a zejména při zpěvu je, nepřekvapivě, ve svém živlu.

Bohužel hlavní důvod, proč se to celé zřejmě napsalo/natočilo, tj. charakterový přerod budoucího největšího záporáka série, příliš nefunguje, protože prakticky neproběhne. Snow je po většinu filmu vykreslen jako ambiciózní studentík s jistým sociálním cítěním, přičemž těsně před koncem si někdo vzpomene, že je potřeba postavu přepnout do bezcitného manipulátora, a tak se to prostě najednou stane. Navíc samotná akce v aréně nestojí moc za řeč, poslední třetina je pojata značně odlišně vůči zbytku filmu a působí spíše jako povinný epilog než velkolepé finále a velkorysá stopáž je už na hranici dobrého vkusu (vzhledem k tomu, kolik se toho vlastně v ději odehraje).